doporučená literatura pro studium ve šk. roce 2013-14zde
maturitní témata pro profilovou část MZ 2014 zde
anotace volitelných předmětů 2013-14 zde
poř. | ||
1. | Štěpán Stenchlák 2.A | 135,5b |
2. | Barbora Plucnarová 1.A | 120,5b |
3. | Daniel Gorgol 2.A | 118b |
4. | Veronika Stryczková 2.A | 112,25b |
5. | Tomáš Kyzek 2.B | 105,75b |
6. | Ondřej Cieslar 2.A | 93,5b |
7. | Kateřina Szturcová 2.B | 55b |
Odpověď pana profesora uvedu v plném znění: „Jako většinu kluků mě v dětství samozřejmě přitahovaly bouchačky, rachejtle a podobné věci, ale nebyl jsem nikdy takový klasický chemik, který by zuřivě sléval roztoky a díval se, jak se co barví. Musím říci, že mě chemie bavila, ale bavila mě tak celá řada jiných předmětů. Ještě na konci střední školy jsem vážně uvažoval o tom, že bych šel třeba studovat srovnávací literaturu, líbily se mně i některé další humanitní obory.
Musím říci, že nakonec převážila kvalita učitele. Měli jsme výborného učitele chemie, profesora Strumienského. Byl tak výraznou osobností, že u mě chemie nakonec převážila.
Jeho manželka mě vyučovala ruskému jazyku a ruské literatuře, kterou jsem měl také velmi rád. Tam bylo zajímavé, že jsem se rozhodoval mezi zaměřením jednoho či druhého z manželů. Nakonec jsem se rozhodl pro chemii.“
Pan Strumienský dodnes vyučuje žáky na ZŠ v Písku.